torstai 22. syyskuuta 2011

Ruokapäiväkirja

Anonyymi sanoi...
miten sun kroppa on noin hyvässä kunnossa, näissäkin kuvissa nuo jalat todella laihat?!


Mulle on tälläsiä kommentteja tullu aina tasasin väliajoin ja jotkut on kyselly, että mitä mä oikein päivän aikana yleensä syön. No päätin nyt tehdä tälläsen pienen postauksen siitä.

Nyt oon jonkun aikaa ollu syömättä viljaa, koska huomaan, että se pahentaa selväsi mun mahakipuja. Keliakia testin tulokset kuulen nyt perjantaina. Joka tapauksessa aion jatkaa suht viljatonta ruokavaliota, vaikka mulla ei sitä keliakiaa todettaiskaan. Ihan vaan sen takia, että olo on huomattavasti parempi. Päätin listata ylös tän päivän syömiset ja tässä ne nyt ois. Ompa kumma, että kun listaa kaiken mitä on syöny, se näyttääkin kauheen paljolta hah.
fooood
kuvat:google

1. Kello 8.00
Aamun alotin maustamattomalla jugurtilla (10% rasvaa nami). Laitoin noin desin jugurttia, teelusikallisen hunajaa ja vähän rusinoita. Ennen sekotin tohon vielä mysliä, mutta nyt en tosiaan sitä enään viiti syödä, kaurahiutaleiden ja muiden takia. Myös mustikoita ja mustaviinimarjoja laitan usein jugurtin sekaan.

2. Kello 11.30
Koulussa söin kaks lautasellista pinaattikeittoa ja noin yhden kananmunan. Kerranki oli hyvää ruokaa ja hain jopa lisää.

3. Kello 15.00
Kun pääsin kotiin söin puolikkaan omenan ja noin desin cashewpähkinöitä. Pähkinät (varsinki cashew) on mun suurta herkkua.

4. Kello 18.00
Söin jauhelihaa, perunaporkkanamuusia ja vähän salaattia. Kaikkia noita suunnilleen desi.

5. Nyt kello onki jo 7 ja kohta voisin juoda ilta teen. Kahvia en enään juo, koska sekin ärsyttää mun vatsaa. Siitä on kyllä ollu kaikista vaiken luopua. Oon edelleen sitä mieltä, että kahvi on elämän suola. Ilman aamukahvia on ollu tosi vaikee heräillä ja aamut meneekin usein kiukutellessa. No nyt alan onneks jo vähän tottumaan kahvittomuuteen.

Siinä ne sitte olikin. Yleisesti ottaen syön aika pieniä annoksia, mutta useesti. Kuten näkyy, kyllä mä syön ihan kohtuullisesti, en todellakaan niin vähän ku jotkut luulee. Vaikka toisaalta en tiedä yhtään paljonko jengi syö päivässä, nii en osaa arvioida syönkö vähän vai paljon.

Ja jos joku haluaa muutaman kilon pudottaa, niin suosittelen turhien hiilareiden jättämistä pois. Se ei oo vaikeeta ja ainakin mä hoikistuin sillä tosi nopeesti ennen kesää. Paino laski alle kahessa viikossa 55kilosta 53 kiloon. Söin hyvin kasviksia ja lihaa, enkä missään vaiheessa kärsiny nälkää tai edes liikkunu tavallista enempää. Eli ihan pelkällä ruokavaliolla lähti muutama kilo. Jos olisin vielä urheillu jonkun verran ja niin helposti ois lähteny enemmänki kiloja, mutta toi pari kiloa riitti mulle.

17 kommenttia:

  1. Voi ku mäki osaisin syödä noin monipuolisesti!! Oon vaan kauheen nirso, yhyy. Noi sun jutut kuulosti ihan sikahyviltä.
    Ja mäkään en voi juoda enää kahvia, ku se närästää ihan kauheesti eikä siihen rennietkään auta:(

    VastaaPoista
  2. laskin huvikseni kalorilaskurilla paljonko tossa on kaloreita, ja tän päivän syömisissäs niitä on n. 1000 ja päivässä pitäs syyä joku 2000 kaloria riippuen vähän liikunnan määrästä ymymmym. pystyisimpä mäki syömään noin vähän.

    VastaaPoista
  3. i have no fucking clue what this blogpost is about, but I love it anyways, looks so delicious!

    http://i-vomit-triangles.blogspot.com/

    VastaaPoista
  4. Why you not write in english too?

    The soup or whatever is it, look really deliciously

    VastaaPoista
  5. siis mitä!? oot 170cm ja painat 53kg? miten hitossa on mahdollista? oot niin laiha! ite oon 177/54 ja tuntuu et oisin sua selvästi lihavampi. paino on kyllä niin yksilöllinen juttu. lihakset on ne, jotka painaa mut niitäki multa löytyy. hmm. näytät joltain 49kiloselta. :)

    VastaaPoista
  6. namm! mulla ei oo ollu pitkää aikaa kunnolla nälkä, söin eilenki vaa yhen karjalanpiirakan.. :D

    VastaaPoista
  7. Nora, nojaa en nyt tiiä:-D jos mä syön muka monipuolisesti, nii mitä sä sit syöt yleensä? joo sama täällä, närästää ja mahaan sattuu

    Anonyymi, niin no mä en liiku paljoo yhtään. Mitä nyt tulee käveltyä eri paikoissa päivän ainaka:D

    IVOMITTRIANGLES, its about what i eat druning the day:)

    Elisa, im sorry i was just telling what i eat druning the day, cause some of my finnish readers have been asking that

    anonyymi, no nyt oon kyllä alle 53 kiloa, mutta ennen kesää painoin sen verran:) mutta kuvat vääristää aika paljon, en mä nyt niiin laiha ole:)

    Vivi, :)

    IMAN, heh:D voi Iman, pitää muistaa syödä!

    VastaaPoista
  8. Mulla on aika samanlainen ruokavalio, miinus liha ja plus lisää pähkinöitä. Nam cashew!

    Sulla on "livenä" kanssa tosi hoikat jalat, mun reitenikin on isommat vaikka olen 170cm ja 50kg. Oon kyllä huomannut niiden jännästi kapenevan aina jos lopetan bodypumpissa käynnin muutamaks viikoksi... :D Kai ne on ne lihakset sitten.

    VastaaPoista
  9. No on tossa kyllä mun mielestä ainaki aika vähän ruokaa. Mutta koska vihaan saarnaamista, nii sanon vaa, että hyvä jos oot löytäny semmosen linjan mikä susta itestä tuntuu hyvältä. Ja toivottavasti tuntuu siis oikeesti hyvältä kaikin puolin.

    Näin diabeetikkona ja ruokajuttuja paljon pakon edestä miettivänä tuo pisti vaan vähä silmään ja korvaan, että syötkö useinkin illan viimeisen aterian kuuden aikaan? Varmasti kuitenki valvot vielä sen jälkeen ja yleinen suositus ois, että popsis pieniä aterioita n. 3:n tunnin välein valveillaoloaikana. Mutta korostan edelleenki sitä, että jos sust vaa tuntuu hyvältä nii syö vaan tollei.

    VastaaPoista
  10. osaisimpa itekin syyä noin vähän mut eei. fuck :(

    VastaaPoista
  11. tuntuu ihan ku koittasit hakee jotai anorektikko-imagoo näillä jutuillas. kans pieni kutina ettet tiedä laihduttamisesta ja siitä kaikesta koko paskasta tasan mitää vaikka luuletki nyt saavuttavas tälläsellä jonkunlaisen ah-niin-ihanan-trendi-anorektikon imagon...

    VastaaPoista
  12. Janika, musta tuntuu, että mun jalat on hoikat, koska mulla just ei oo kauheesti lihaksia:D eli jos alkaisin kuntoilemaan, niin varmasti neki kasvais vaikka en sinäänsä "lihois" :)

    Hennesolmu, no syön eri päivinä eri verran. joskus syön kyllä enemmän ku mitä tossa on ja joskus vähemmän. Diabetes on sitte eri asia, mun faijallakin on ja sillä on ihan oma ruokavalio. Mutta siis tollon satuin vaan syömään vikan aterian myöhään, mutta kyllä joskus syön vielä kello yheksältäki jotain. Sitte jos valvon kahteen kolmeen niin maha alkaa aina kurnimaan just ku oon menossa nukkumaan:D

    anonyymi, nojaa kyllä sitä jotain pitää syödä, eikä liika laihuus kyllä oo enään kaunista. Just tässä miettiny, että mäki alan olee sillä rajalla, että en oo varma oonko jo vähän liian laiha. Tietty se on mun oma mielipide. Haluisin olla hoikka, mutta terveen näkönen. Siihen tarvis varmaan niitä lihaksia, kun mun reidetkin on ihan ruikulit vaikka en paina kauheen vähän.

    Anonyymi, rehellisesti sanottuna en yritä hakea mitään anorektikko kuvaa. Oon koko ikäni venkslannu painon ja ruuan kanssa, eli kyllä mulla on kokemusta siitä paskastakin. Mutta tulin jo aikoja sitte järkiini, eli mitään anoreksia juttuja ei mun pään sisältä löydy:) Ainakaan usein. Tän postauksen tarkotus, ei ollu näyttää, että "jee syön näin ja näin vähän päivässä lälläslää" vaan tein ihan muuten vaan, kun monet on kyselly mitä syön. Ja eihän mun paino ees oo kovin alhanen, eli mikään anorektisen laiha en todellakaan ole. Näytän joskus tosi laihalta, koska multa puuttuu lihaksia tai siis en kuntoile tarpeeks. Mutta ehkä tästä tosiaan tuli vähän tollanen kuva, pakko myöntää

    VastaaPoista
  13. ''jos mä syön muka monipuolisesti, nii mitä sä sit syöt yleensä? ''

    Uskon että toi oli enemmänki retorinen kysymys, mutta vastaan kuitenkin. Tai se varmaan riittää, ku kerron mun lempiruuan. Lihaton makaronilaatikko.
    Oon jopa lakto-ovovegetaristi koska en tykkää mistään lihasta..

    VastaaPoista
  14. Mäki kyllä katoin että syötpä sä vähän :D Toisaalta no joo, mä syön liikaa ja sen näkee päälle päin. Haluaisin itsekkin että oma ruokavalio ois noin "terveellinen" :)

    VastaaPoista
  15. luulis melkein, että tuolla ruokavaliolla laihtuisi - määrällisesti ainakin melko vähän ruokaa.

    (ja toisin kuin anonyymi sanoi, sunhan ei muuten tartte syödä 2000 kcal vaan vain reilu 1500 kcal, jos et liiku.)

    VastaaPoista
  16. nora, oijoi ei kuulosta kauheen hyvältä:-D olin noin 5 vuotta kasvissyöjä, mutta en kyllä siltikään tollasta syöny hah.

    Mirette, no esim tänään ei todellakaan oo ollu tollanen. Kyllä aina välillä on näitä päiviä jolloin syön esim vaan karjalanpiirakoita ja pantokia......hyvin terveellistä;)

    anonyymi, niin no oon mä laihtunukkki:) Ja oot ihan oikeessa ei mun tarvis syödä ku se 1500kcal jos sitäkään. ei tällä liikkumisen määrällä:D

    VastaaPoista

Canon EOS 1000D
170cm tall

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥